loading...
█ فوتبال نیوز/خبرگزاری فوتبالی گل001
آخرین اخبار فوتبال ایران
جداول لیگ ها
آخرین ارسال های انجمن
پوریا بازدید : 234 سه شنبه 27 فروردین 1392 نظرات (1)

نشست مديران عامل باشگاه‌هاي ليگ برتر و برخي از اعضاي هيات رئيسه فدراسيون با حضور کفاشيان، محمدنبي، آيت‌الهي، تاج و جمعي از اعضاي هيات رئيسه برگزار شد.در اين جلسه بيانيه‌اي از سوي پانزده باشگاه ليگ برتري به امضا رسيد که در مفاد آن بر 18 تيمي ماندن مسابقات ليگ برتر خليج فارس در فصل 92-93 تأکيد شده است.

در متن اين بيانيه که تنها باشگاه‌هاي استقلال تهران، پرسپوليس تهران و نفت تهران به دليل حضور نداشتن نمايندگانشان در اين جلسه موفق به امضاي آن نشدند، آمده است:

" جناب آقاي کفاشيان

رياست محترم فدراسيون فوتبال جمهوري اسلامي ايران

باسلام؛

احترامأ به استحضار مي رساند با عنايت به آيين نامه تصويبي ابتداي فصل ليگ برتر مبني بر کاهش تيم هاي شرکت کننده از 18به 16 تيم در فصل آينده، باشگاه هاي امضا کننده اين بيانيه با نامناسب دانستن اين مصوبه، خواهان برگزاري جلسه فوري هيئت رييسه محترم فدراسيون فوتبال و تجديد نظر در اين موضوع هستند که اميدواريم پس از خواندن آن نسبت به اجراي آن اقدام شود.

1-از آنجا که فوتبال به عنوان پرطرفدارترين ورزش کشورمان شور و هيجان غيرقابل وصفي در بين مردم در هر طيف سني از خردسال گرفته تا پير و جوان ايجاد مي کند با کاهش تعداد تيم ها از 18 به 16 از آنجا که سبب محروميت فوتبال در اقصي نقاط کشور مي شود بلکه سبب فوتبال زدگي و عدم تقسيم يکسان شور و هيجان فوتبال در تمامي نقاط کشور مي شود.

2-فوتبال در دنياي امروز يک ورزش همگير و حتي در کوچکترين روستا ها و آبادي هاي کشور جاري است و در تمامي کشورهاي جهان به دنبال توسعه و گسترش روزافزون آن هستند اما در کشور ايران به جاي توسعه و گسترش و همگير شدن آن به دنبال کوچکتر کردن دايره جامعه فوتبال هستيم که در پي آن هيچ زمان به عواقب اين تصميم نگاهي عمقي و فکورانه نداشته ايم.

3-جوانان ايران اسلامي در عصر امروز که در تيررس انواع تهاجمات فرهنگي از ماهواره گرفته تا فناوري هاي روز از سوي کشورهاي بيگانه قرار دارند شايد عرصه ورزش و آن هم فوتبال باشد که مي توانند در هفته 3 تا 5 ساعت به تخليه انرژي خود در ورزشگاه يا ميليون ها بيننده تلويزيوني پرداخته و از تهاجمات گفته شده دوري بجويند.حال بجاي آنکه با افزايش اين مسابقات سعي در درگير شدن جوانان در محيط فوتبال و تزريق روحيه شادابي در جامعه شويم با تصويب موضوعي غير کارشناسي شده سعي در کاهش تيم ها داريم.

4-از آنجا که با تلاش و دعا تمامي مردم شريف ايران از درياي شمال گرفته تا خليج هميشگي فارس در خردادماه شاهد سومين جشن بزرگ راهيابي تيم ملي فوتبال کشورمان به جام جهاني پس از پيروزي انقلاب اسلامي خواهيم بود و در سال 92 تعداد بازي هاي ملي رسمي به شکل محسوسي کاهش يافته و چندان ديدار سخت و فشرده يا تورنمنت بزرگي را پيش رو نداريم و صرف آماده سازي بازيکنان جهت حضوري قدرتمند در مسابقات جام جهاني هستيم پس کاهش تيم هاي ليگ برتري هيچ سودي به حال تيم ملي نخواهد داشت بلکه سبب ناآمادگي بازيکنان و دوري از کوران داغ مسابقات مي شود و انگيزه و ميل به موفقيت را در تمامي سطوح کاهش مي دهد.

5-ورزش فوتبال سبب شده که اکنون بسياري از صنوف از جمله آژانس هاي هواپيمايي،مراکز اقامتي،سازمان هاي حمل و نقل درون و برون شهري، مطبوعات، رسانه ها و بسياري ديگر از قبل و بدنه فوتبال درآمدزايي کرده و به نوعي فوتبال باعث اشتغال بسياري افراد چه روزانه و چه سالانه شده است. پس نياييم در سالي که به گفته مقام معظم رهبري به نام "حماسه سياسي و حماسه اقتصادي" ناميده شده است با اقدامي غير صحيحح و بدون در نظر گرفتن تمامي جوانب با کاهش تيم ها سبب از دست رفتن اين مشاغل و کاهش درآمد هاي آحاد مردم در تمامي سطوح و صنوف شويم.

6-در بسياري از محافل و برنامه هاي صدا و سيما و مطبوعات سخن از خصوصي شدن باشگاه ها و حضور بخش خصوصي در باشگاه هاست پس چرا با تصويب کاهش تعداد تيم ها و نزول 66 عددي مسابقات سبب ضرر مالي بخش خصوصي و کاهش درآمد باشگاه ها شويم و به نوعي همين دايره کوچک مالکين خصوصي حاضر در فوتبال را فراري داده و بنشينيم پس از آن با برگزاري جلسات هم انديشي به دنبال علل گوناگون عدم جذب سرمايه داران خصوص در ورزش فوتبال باشيم.

7- در روزگاري که براي جلوگيري از هزينه هاي سرسام آور باشگاهداري سعي در کاهش هزينه ها و حداقل مثبت شدن نقطه سر به سر داريم چرا با کاهش تيم ها سبب افزايش دستمزد بازيکنان و کادرفني شويم و به سوي انحصار طلبي برخي افراد سودجو پيش رويم زيرا در صورتي که تعداد تيم هاي شرکت کننده در ليگ حرفه اي کمتر شود و در نتيجه قيمت بازيکنان و کادر فني نيز خود به خود افزايش پيدا خواهد کرد.

8- چون تعداد تيمها کمتر مي شود لذا باشگاهها سعي خواهند کرد که جهت نتيجه گيري و رقابت نزديک از بازيکنان مطرح وسرشناس استفاده کنند فلذا بازيکنان مستعد و جوان امکان حضور در تيمهاي ليگ حرفه اي را به دست نخواهند آورد . در نتيجه ضمن اينکه انگيزه بازيکنان جوان و متعدد جوياي نام از بين خواهد رفت در نهايت فوتبال ملي کشور نيز تضعيف شده و هميشه به بازيکنان سرشناس و پا به سن گذاشته وابسته خواهد بود و در حدود 150 بازيکن از ليگ برتر و 250 بازيکن از ليگ يک کنار گذاشته شده و به نوعي خانه نشين مي شوند.

9-پس از مدت ها فوتبال به خوبي در اقصي نقاط کشوراز شمال تا جنوب و از غرب تا شرق پراکنده شده صاحب سهميه در مسابقات ليگ برتر و آمدن کاروان ليگ برتر به تمامي مناطق کشورمان و انتقال خوشحالي و انگيزه شديم که تا پيش از اين در حسرت داشتن نماينده اي در اين مسابقات بودند. حال با اجراي اين آيين نامه از يک سو بار ديگر به گذشته فوتبالي کشورمان که همان مرکز گرايي(تهران) است باز گشته و از سوي ديگر استاني همچون بوشهر و تيمي با قدمت شاهين که همواره يدک کشان نام خليج هميشگي فارس و مرزداران آفتاب هستند، بايد از ليگ برتر که هيچ اکنون از ليگ يک نيز بي بهره بمانند.

10-نبايد استقلال و دلايل فدراسيون فوتبال و آراي تمامي جامعه فوتبال و در پي آن مهمترين ضلع اين جامعه که همان باشگاه هاست ناديده گرفته شده و تنها به واسطه اقدامي غيرکارشناسانه تصميم نابه جا گرفته شود که در پايان ضرر آن تنها نصيب خود فوتبال کشورمان مي شود.

11-چرا با کاهش تيم ها استاديوم هايي را که اکنون به دليل برگزاري مسابقات تا حدودي نگهداري مي شوند و با گرفتن درجه A در کنفدراسيون فوتبال آسيا براي آن ها آبرويي جمع کرده ايم به نابودي کشيده شوند.

12-از آنجا که طبق آخرين اطلاعات بدست آمده از سوي نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران ميزان بزهکاري و جرم و جنايات و تعداد تصادفات در هنگام برگزاري مسابقات فوتبال به ميزان حداقلي خود مي رسد پس چرا با کاهش تيم ها و در پي آن تعداد مسابقات به همان ميزان، موارد ياد شده که با مدت ها تلاش به نازلترين آمار خود رسيده بار ديگر به شيب صعودي برسانيم.

13-در حالي که تمامي کشورها به سوي توسعه و پيشرفت در زيرساخت ها و سخت افزار و نرم افزار ورزش خود مي پردازند و خود را با معيارهاي روز جهان يکسان مي سازند، در کشور ايران به جاي حل مسأله صورت مسأله را پاک کرده و سريعأ رو به کاهش تعداد تيم هاي ليگ برتري مي آوريم در حالي که کشوري مانند امارات با پهناوري و جمعيتي برابر با استان هرمزگان، در حال افزايش تعداد تيم هاي ليگ خود دارد.

14-با کاهش تعداد تيم هاي ليگ برتري و تعداد مسابقات ميزان درآمد باشگاه ها از تبليغات دور زمين و پخش مسابقات تلويزيوني کاهش پيدا کرده و همين ميزان اندک درآمد باشگاه ها نيست کاسته شده و بار ديگر باشگاه ها در وضعيت اقتصادي نامناسب گذشته خود فرو خواهند رفت.

علي ايحال با توجه به مراتب فوق و دلايل متعدد ديگر به نظر مي رسد که ادامه ليگ برتر با شرکت 18 تيم به نفع فوتبال کشور بوده و کاهش تعداد تيم ها ظلم فاحشي براي فوتبال ايران خواهد بود لذا مصرانه استدعا دارد قبل از هرگونه تصميم گيري از طريق کارشناسان فوتبال بررسي جامعي صورت گيرد و در جلسه هيئت رييسه فدراسيون فوتبال بار ديگر اين موضوه به بحث گذاشته و با تدبيري درست تصميم جامع تر و کاملتري گرفته شود که در آن تنها منافع باشگاه ها و مردم کشورمان در اولويت قرار داشته باشد."

به گزارش ايسنا، در اين جلسه آقايان عابديني،جباري زاده، گودرزي و ابراهيمي به ترتيب مديرعاملان باشگاه هاي داماش گيلان، آلومينيوم المهدي هرمزگان، صنعت نفت آبادان و ذوب آهن اصفهان به ضرورت 18 تيمي ماندن ليگ برتر فوتبال تأکيد ورزيدند و در پايان علي کفاشيان قول ارجاع اين بيانيه به نبي(دبير هيئت رييسه فدراسيون فوتبال) جهت پيگيري و طرح در جلسه آتي هيئت رييسه فدراسيون فوتبال داد.

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
نتایج زنده
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    فقط کدوم؟
    پخش زنده


    روزنامه های ورزشی

    www.renjo.blogfa.com


    www.renjo.blogfa.com


    www.renjo.blogfa.com



    جدول پخش زنده تلوزیون

    سه‌شنبه 24/06/1394 ساعت : 23:15
    ليگ قهرمانان اروپا گروه B : آيندهوون - منچستريونايتد
    زنده از شبکه ورزش


    سه‌شنبه 24/06/1394 ساعت : 23:15
    ليگ قهرمانان اروپا گروه D : منچسترسيتي - يوونتوس
    زنده از شبکه سه


    چهارشنبه 25/06/1394 ساعت : 07:40
    جام جهاني واليبال : مصر - آرژانتين
    زنده از شبکه ورزش


    چهارشنبه 25/06/1394 ساعت : 10:40
    جام جهاني واليبال : ايران - ايتاليا
    زنده از شبکه سه و ورزش


    چهارشنبه 25/06/1394 ساعت : 18:35
    هفته 6 جام خليج فارس : پرسپوليس - سايپا
    زنده از شبکه سه


    چهارشنبه 25/06/1394 ساعت : 20:55
    ليگ قهرمانان آسيا يک چهارم نهايي : الاهلي امارات - نفت تهران
    زنده از شبکه سه


    چهارشنبه 25/06/1394 ساعت : 23:15
    ليگ قهرمانان اروپا گروه E : آاس رم - بارسلونا
    زنده از شبکه سه


    چهارشنبه 25/06/1394 ساعت : 23:15
    ليگ قهرمانان اروپا گروه F : المپياکوس - بايرن مونيخ
    زنده از شبکه ورزش


    پنج‌شنبه 26/06/1394 ساعت : 07:40
    جام جهاني واليبال : ايران - آمريکا
    زنده از شبکه سه و ورزش


    پنج‌شنبه 26/06/1394 ساعت : 10:40
    جام جهاني واليبال : ايتاليا - تونس
    زنده از شبکه ورزش


    پنج‌شنبه 26/06/1394 ساعت : 14:40
    جام جهاني واليبال : استراليا - آرژانتين
    زنده از شبکه ورزش


    جمعه 27/06/1394 ساعت : 10:40
    جام جهاني واليبال : کانادا - آرژانتين
    زنده از شبکه ورزش


    جمعه 27/06/1394 ساعت : 14:40
    جام جهاني واليبال : استراليا - لهستان
    زنده از شبکه ورزش


    جمعه 27/06/1394 ساعت : 14:50
    جام جهاني واليبال : ايران - ژاپن
    زنده از شبکه سه

    آمار سایت
  • کل مطالب : 925
  • کل نظرات : 248
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 17
  • آی پی امروز : 70
  • آی پی دیروز : 140
  • بازدید امروز : 118
  • باردید دیروز : 193
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3,519
  • بازدید ماه : 7,514
  • بازدید سال : 62,075
  • بازدید کلی : 4,946,165
  • راه اندازی سایت

    راه اندازی شده درتاریخ

    1392/1/12

    (ورژن اول)

    ---------------------------

    راه اندازی ورژن دوم سایت

    1392/2/30

    ---------------------------

    راه اندازی ورژن سوم سایت

    1392/7/15

    ----------------------

    راه اندازی ورژن چهارم سایت

    1394/03/20


    درباره سایت گل001

    پروفایل مدیر سایت




    آپدیت نود32
    تبلیغات